Vliegtuig - Waaruit bestaat de bijstand?

Bijstand wordt u geboden, naargelang van uw behoeften, vanaf het begin tot het einde van uw reis. Bijstand moet u worden aangeboden in de infrastructuur van de vervoerder (luchthavens) EN aan boord van het vliegtuig. U wordt geholpen in alle fasen van uw reis, daarin begrepen het onthaal op de aangegeven plaats, het inchecken en het begeleiden naar de veiligheidscontrole, het in- en uitstappen van het vliegtuig, het registreren en ophalen van uw bagage (inclusief uw mobiliteitshulpmiddelen), bijstand om aansluitende vluchten te halen wanneer u op doorreis bent en hulp om naar de toiletten te gaan. Er wordt wel geen bijstand geboden bij het gebruik van de toiletten , bv. om u te tillen op het toilet. 

Wanneer u om bijstand vraagt, vraag dan aan de luchtvaartmaatschappij naar de plaats waar u zich moet aanmelden voor de gevraagde bijstand. 

Wij herinneren u eraan dat de bijstand altijd in verhouding moet staan tot uw behoeften en de andere passagiers niet mag hinderen: hulp bij het shoppen of bij het eten komt niet in aanmerking. Nadere informatie over de inhoud van de bijstand vindt u in de bijlagen bij de Europese verordening .