Verwerkingstijden
Raadpleeg de status van uw aanvraag direct à Wacht zo lang als nodig is.
- Om de status van uw inschrijvingsaanvraag te kennen, gebruikt u de referentie (rubriek X 12 op het formulier) en controleert u de status op onze applicatie "Mijn voertuig, mijn plaat(externe link)"
- Gelieve de onderstaande termijnen te respecteren, afhankelijk van het antwoord in de rubriek "mijn voertuig, mijn plaat":
- Het formulier is onbekend: dit is nog niet aangekomen. bpost heeft enkele dagen nodig om de post af te leveren. Raadpleeg de volgende dag opnieuw.
- Een kentekennummer en een verwerkingsdatum = de levering is aan de gang. Wacht 3 werkdagen voordat u contact opneemt met het callcenter van
bpost op het nummer 0800 96 005
- Het formulier is aangekomen op ... Het is net gescand: u moet 8 werkdagen wachten voor de interne verwerking.
- Het formulier is in behandeling sinds ... . De DIV heeft u een brief gestuurd. Wacht 5 werkdagen om deze te ontvangen. bpost bezorgt de post slechts twee keer per week.
Tot slot is de levertijd van een nummerplaat en / of het inschrijvingsbewijs door bpost momenteel niet langer systematisch Dag + 1 of Dag + 2 afhankelijk van het tijdstip van verwerking van de aanvraag. Vanwege Corona kan het Dag + 2 zijn, zelfs indien de aanvraag voor 18.00 uur verwerkt is.
Heeft u nog vragen?
Stuur een e-mail met uw specifieke vragen, uw volledige contactgegevens en uw aanvraagnummer naar help.div@mobilit.fgov.be