DIV | Wat is de status van mijn aanvraag?

U heeft een nieuw voertuig aangeschaft en een nieuwe inschrijving aangevraagd?

 

Volg de status van uw aanvraag online

 

Ga naar de rubriek "Mijn auto, mijn plaat" op onze website en gebruik het nummer in de x12-sectie van uw formulier of uw chassisnummer.

 

De verschillende stadia van de aanvraag :

1. De aanvraag is onbekend -> Uw dossier is nog niet aangekomen bij de DIV. bpost heeft enkele dagen nodig om de post af te leveren. Controleer uw status de volgende dag opnieuw.

2. De aanvraag is aangekomen op ... -> Het is zojuist gescand: de interne verwerking duurt momenteel 8 werkdagen. Controleer uw status na deze tijd nogmaals.

3. De aanvraag is in behandeling sinds... -> De DIV heeft u een brief gestuurd. Wacht 5 werkdagen om deze te ontvangen. bpost bezorgt de post slechts twee keer per week.

4. Een plaatnummer en een verwerkingsdatum -> De levering is in uitvoering. Wacht 3 werkdagen alvorens contact op te nemen met het bpost callcenter op 0800 96 005.

 

Heb je nog vragen?

 

Stuur een e-mail met uw precieze vragen, uw volledige contactgegevens en uw aanvraagnummer naar help.div@mobilit.fgov.be. Bel het callcenter niet, het is tijdelijk gesloten.