Geannuleerde, gewijzigde of vertraagde vlucht naar aanleiding van de aanslagen op de luchthaven Brussel-Nationaal : welke rechten heeft u als passagier?

Volgens de Verordening (EG) 261/2004 over de rechten voor luchtvaartpassagiers moeten luchtvaartmaatschappijen in het kader van uitzonderlijke omstandigheden zoals we meegemaakt hebben op dinsdag 22 maart 2016 op de luchthaven Brussel-Nationaal, de volgende zaken leveren aan de passagiers:

  • Informatie over haar rechten
  • Bij geannuleerde vluchten: een nieuwe route met een andere vlucht of de terugbetaling van het ongebruikte ticket naar keuze van de passagier
  • Bij een gewijzigde vlucht via een andere luchthaven: het transport tussen de nieuwe luchthaven en de initieel voorziene luchthaven of naar keuze van de passagier, een nieuwe vlucht op een andere datum of de terugbetaling van het niet-gebruikte ticket.
  • Ondersteuning en zorg bij wachttijden of verplaatsing van de vlucht.

 

Je vindt meer informatie via ons persbericht  en op onze webpagina die de passagiersrechten behandelen