Info en klachten

Changed
23/01/2025
  • Info

    Voor algemene vragen over onze dienstverlening kunt u terecht bij de infobalie.

    U stelt uw vraag bij voorkeur via het online formulier.

    U kan uw vraag ook stellen per e-mail (info@mobilit.fgov.be)  of per telefoon (+32 (0)2 277 31 11)Opzoekingen over je nummerplaat of inschrijving kunnen enkel door de DIV gedaan worden. Email: help.div@mobilit.fgov.be tel: +32 (0)2 277 30 50

  •  

    Klachten over onze dienstverlening

    Elke dag staan de federale ambtenaren van de FOD Mobiliteit en Vervoer klaar om u te helpen. Ze stellen alles in het werk om u een goede dienstverlening te bieden.

    Het is onze ambitie onze werking permanent te verbeteren om u optimaal van dienst te zijn.

    Daarom kunt u met uw opmerkingen, suggesties of klachten over de doeltreffendheid van onze dienstverlening of onze klantvriendelijkheid altijd terecht bij onze dienst klachtenbeheer. Aarzel dus niet en laat het ons weten.

    U kunt een klacht indienen wanneer u niet tevreden bent over:

    • de geleverde dienst of product
    • de kwaliteit van de dienstverlening
    • de behandeling door de federale ambtenaar
    • de toepassing van de wetgeving

    Uw klacht moet wel gaan over zaken die onder de bevoegdheid vallen van de FOD Mobiliteit en Vervoer.

    Om uw klacht vlot te kunnen behandelen, geeft u ons liefst zo veel mogelijk informatie, zoals:

    • de persoon over wie of de dienst waarover de klacht gaat,
    • de datum en de plaats waar de feiten hebben plaatsgevonden,
    • een nauwkeurige verwijzing naar de actie of de taak waarover het gaat,
    • een dossier- of referentienummer, indien u hierover beschikt,
    • een toelichting van uw klacht, bij voorkeur aangevuld met één of meerdere bewijsstukken.

    De volgende klachten zijn niet ontvankelijk :

    • Anonieme klachten,
    • Klachten over  de inhoud van administratieve beslissingen,
    • Klachten over feiten die niet  onder de bevoegdheid van de FOD Mobiliteit en Vervoer vallen,
    • Klachten over feiten die meer dan één jaar voor het indienen van de klacht hebben plaatsgevonden,
    • Klachten over de regelgeving of over het beleid van de minister,
    • Klachten over feiten waarover al een juridische procedure loopt.

    Opgelet: Een klacht is geen beroep!

    Als u een administratieve beslissing wilt laten vernietigen, moet u beroep aantekenen. De beroepsprocedure staat altijd op de communicatie van de administratieve beslissing vermeld.

    Hoe laat u dit weten?

    Bij voorkeur dient u uw klacht in via het online formulier.

    U kunt uw klacht ook sturen:

    • Per e-mail: klachten@mobilit.fgov.be
    • Per brief:
      FOD Mobiliteit en Vervoer
      t.a.v de klachtenbalie
      Vooruitgangstraat 56
      1210 Brussel
    • Tel: +32 (0)2 277 30 77 (9-12u) 
    • Fax: +32 (0)2 277 40 77

    Binnen de 45 dagen ontvangt u:

    • een gemotiveerd antwoord
    • een rechtzetting
    • een oplossing

    Meer info in de folder   'Klachten over onze dienstverlening? Laat het ons weten'

    Bent u niet tevreden over het antwoord?

    Indien onze klachtendienst u niet of onvoldoende heeft kunnen helpen, kan u altijd terecht bij de federale Ombudsman. Hij is volledig onafhankelijk, maakt geen deel uit van de federale administratie en onderzoekt uw klacht kosteloos en onpartijdig.